موسسه خیریه مجازی زلال رحمان

حمایت از نیازمندان و مستضعفان

موسسه خیریه مجازی زلال رحمان

حمایت از نیازمندان و مستضعفان

موسسه خیریه مجازی زلال رحمان وابسته به گروه مطالعات و تبلیغ تخصصی ضلال تا زلال می باشد.
اعضای این مجموعه پژوهشی تبلیغی، موازی با وظیفه انسانی مرزبانی فکری و اعتقادی از حریم دین، مسوولیت دستگیری از نیازمندان و مستضعفان جامعه را نیز بر دوش خود احساس می نمایند.
این موسسه خیریه مجازی جهت مشارکت علاقه مندان به رفع نیازهای هم نوعان راه اندازی گردیده است.
امید که همگی جلوه ای زلال برای اسم رحمان خداوند باشیم.

آخرین نظرات

بسم الله الرحمن الرحیم

شما اگه بخواین ثروتمند بشین چه راهی را انتخاب می کنین؟ ساعات کار را بیشتر می کنین؟ قیمت کالا یا خدماتی که ارایه میدین بالاتر می برین؟ از مخارج کم می کنین؟ اسلام راه حل بهتر و مطمئن تری داره، اگه دوست دارین ثروتمند بشین بخونین:

متن زیر خلاصه سخنرانی استاد محمدتقی فعالی است که در جلسه دهم سلسله جلسات سبک زندگی اسلامی که هردو هفته یکبار برگزار میشه بیان کردن.

راه‌حل‌ها دو دسته هستند، یک دسته مادی و این جهانی هستند و دسته دوم الهی، که انسان‌های عادی مانند ما برای حل مشکلات خود معمولاً به راه‌حل‌های این جهانی متوسل می‌شوند. اما گفته‌های بزرگان ما نشان می‌دهد که برای حل مشکل راه‌حل معنوی وجود دارد.

دکتر فعالی با تأکید بر این نکته که در جمله بالا، از واژه «هم» استفاده نکرده بلکه عنوان کرده «برای هر مشکل راه‌حل معنوی وجود دارد»، به ذکر مثالی در این خصوص پرداخت و گفت: همه ما به دنبال کسب ثروت و فزونی آن هستیم، انسان‌ها معموملاً فکر می‌کنند برای کسب ثروت باید تلاش مضاعف انجام داد، به نحوی که وقتی شهوت ثروت به سراغ آنها می‌آید، یک، دو و سه شیفت خود، همسر و فرزاندشان کار می‌کنند تا بر ثروتشان افزوده شود.

وی ادامه داد: تلقی انسان‌ها این است که کار بیشتر، موجب افزایش ثروت می‌شود و به همین دلیل شیفت‌های متعدد کاری برای خود ترتیب می‌دهند و برای اینکه آن را شرعی جلوه دهند نیز عنوان می‌کنند، در تلاش برای کسب روزی حلال هستیم؛ اما راه‌حل کار بیشتر درآمد بیشتر راه‌حلی جهانی و مادی است و کسانی که اینگونه فکر می‌کنند در حقیقت گاوصندوق و بانک آیندگان خود می‌شوند و خود هیچ لذتی از زندگی نمی‌برند؛ در گذشته افراد کار می‌کردند که بهتر زندگی کنند اما اکنون زندگی می‌کنند تا کار کنند و علت تغییر این قاعده این است که همه برای حل معضلات خود به سراغ راه‌حل‌های مادی می‌روند.


این استاد حوزه و دانشگاه کشورمان از راه‌حل دیگری که قرآن در این خصوص مطرح می‌کند، سخن گفت و عنوان کرد: قرآن در این خصوص راه‌حلی غیبی مطرح و اعلام می‌کند فرمول کسب ثروت بیشتر بخشیدن است؛ یعنی ببخشید تا ثروتمند شوید و مفاد تمامی آیات انفاق که در قرآن آمده است به این مسئله تأکید دارد به نحوی که خداوند از هفت، 70، 700 و گاهی از بی‌شمار شدن عوض آنچه بخشیده‌اید خبر می‌دهد. آیا می‌گویند اگر ببخشید خداوند هفت برابر آنچه بخشیده‌اید به شما باز می‌گرداند، آیا یک میلیون پول داشتن بهتر است یا هفت میلیون؟ پس چرا انفاق نمی‌کنید؟

وی در پاسخ سؤالی که مطرح کرده بود، گفت: چون باور نداریم، یعنی باور نمی‌کنیم که انفاق یک چیز به معنی بازگشت هفت برابری آن است. اما کسانی که شهامتش را دارند و آماده‌اند، خداوند فرموده است مرا امتحان کنید، پس می‌توانند در این مسئله خداوند را امتحان کنند و یقیناً خداوند از این امتحان سربلند بیرون می‌آید؛ یعنی در عمل به جای هفت شیفت یک شیفت کار کنید و بخششتان را افزایش دهید، در این حالت درآمدتان با شیفت کاری هفت‌برابر مساوی خواهد بود، اما امتحان این کار اعتماد به خدا می‌خواهد و کسانی که شجاعت امتحان دارند رازقیت خدا را تجربه خواهند کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به سخن برخی که با ادعای نداری نمی‌بخشند، خطاب به این افراد، گفت: آنهایی که می‌گویند ما نداریم که ببخشیم، عکس حرفشان درست است یعنی چون نمی‌بخشند، ندارند.

وی تصریح کرد: نمی‌خواهم بگویم راه‌حل‌های مادی و معنوی هم افق هستند یعنی اینگونه نیست که یک مشکل هم راه‌حل مادی داشته باشد و هم راه‌حل معنوی، بلکه برای حل هر مشکل اگر راه‌حل معنوی مطرح شد این راه‌حل بر سایر راه‌حل‌های مادی غالب است چرا که جهان غیب بر جهان ماده غالب است.


برای دسترسی به مجموعه مباحث مطرح شده در جلسات سبک زندگی اسلامی توسط حجه الاسلام و المسلمین فعالی به سایت خبرگزاری قرآنی کشور (ایکنا) مراجعه فرمایید.

  • حجت مدرسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی